صدای پای عدالت

صدای پای عدالت
در این وبلاگ تلاش دارم در سه حوزه مطالبی را در دسترس مخاطبان محترم قرار دهم:
1. عدالت اجتماعی
2. خط مشی
3. آموزش و پرورش
این سه، محور فعالیت های بنده در مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام است.

این دوره آموزشی- پژوهشی با هدف ترویج اندیشه عدالت و جذب نخبگان به حوزه عدالت پژوهی طراحی شده است. طراحی این مجموعه در سه سطح کلی است که دو سطح آموزشی و یک سطح پژوهشی در آن تعبیه شده است. دو سطح آموزشی با هدف آشنایی و ارتقای فهم مخاطب نسبت به مباحث ضروری و مدون موجود است. این دو سطح، مخاطب را به حدی می­رساند که نگاه لازم جهت ورود به عرصه عدالت پژوهشی را کسب کرده و تا حد مناسبی، امکان بهره برداری از حوزه­ های مختلف علم جهت پژوهش را به دست آورده است.

به جهت نگاه مساله محور کانون عدالت پژوهی، ورود به عرصه عدالت پژوهی به صورت خرد و ناظر به حوزه­ های موصوف خواهد بود. لذا در گام سوم، سطح پژوهشی تعریف می­ شود که افراد جهت ورود، باید یک حوزه عمل اجتماعی را انتخاب و مساله عدالت را در آن دنبال کنند. مسلما در سال­ های اول به جهت نبود ادبیات مناسب عدالت در حوزه­ های موصوف، مجبور به ورود کلی خواهیم بود و از مسیر سطح سوم، مباحثی تدوین شده و برای دوره­ های بعد به عنوان پیش مقدمه پژوهش به داوطلب عرضه خواهد شد. این کار موجب تولید ادبیات تخصصی و انباشت دانش خواهد شد. ورود به سطح پیشرفته، به معنای عضویت در حلقه­ های پژوهشی کانون عدالت پژوهی با محوریت عدالت­ های موصوف است.

در طراحی دوره و برای هر سه سطح، چنین دیده شده است که مخاطب، صرفا یک پژوهشگر نخواهد بود بلکه در کنار فعالیت پژوهشی خود، در راستای جریان سازی، نهادسازی و اثرگذاری، به سمت مباحث سیاستگذاری و جریان شناسی حوزه عدالت پژوهی سوق پیدا کند.

طرح فعلی به صورت استقرایی تدوین شده است. لذا از کلیه پیشنهادات برای اصلاح در تدوین سرفصل ها و نیز روش اجرا استقبال خواهیم کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۱۳
محمد صادق تراب زاده جهرمی

دوره عدالت پژوهی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">