صدای پای عدالت

صدای پای عدالت
در این وبلاگ تلاش دارم در سه حوزه مطالبی را در دسترس مخاطبان محترم قرار دهم:
1. عدالت اجتماعی
2. خط مشی
3. آموزش و پرورش
این سه، محور فعالیت های بنده در مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه السلام است.

در ادامه مباحث قبل لازم آمد که نکاتی نیز متذکر شوم:

  1. یکی از عادات پژوهش های هنجاری و بایدی این است که به طور مثال برای توصیف مدیریت جهادی، همه امور مطلوب را ذکر می کنند. به عبارت دیگر: مدیریت جهادی یعنی انجام همه کارهای خوب! در حالی که هر چیز خوبی مدیریت جهادی نیست.
  2. در مدل تیر و کمان: ما در حکم تیراندازی هستیم که دشمن نیز با تیر و کمانش ما را نشانه رفته است. پس تیراندازی مدنظر، تیراندازی در برابر دشمنی است که اگر نزنید، شما را می زند. (مبارزه)
  3. نکته دیگری که در مطالعات هنجاری مدیریت جهادی صورت می گیرد ساده اندیشی است. به طور مثال در مساله فساد اداری گفته می شود که در تلاش فرهنگی ضد فساد اداری، باید فساد اداری را بد جلوه داد تا کارکنان از آن پرهیز کنند. در صورتی که اگر موضوعی مثل رزق حلال یا معادباوری در افراد ترویج شود، به صورت غیرمستقیم فساد و بسیاری از موارد نامطلوب حذف می شوند. پس به جای اینکه گفته شود مدیریت جهادی زمانی صورت می گیرد که افراد از جان و مال و زمان و ... خود ایثار می کنند، شاید بهتر است گفته شود به جای ایثار اجباری، به افراد کمال خواهی یاد داده شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۵
محمد صادق تراب زاده جهرمی

اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">